Vattenfalls växeltjänst och internservice
”När vi hade behov av att utveckla våra tjänster och få in nya tankar och ny energi, anlitade vi Lollo som operativchef. Hon hjälpte oss att genomföra arbetet bland annat genom att arbeta fram nya rutiner, uppdatera systemen och utveckla personalen. Arbetet ledde till ett mycket gott resultat med mycket hög kvalitet och effektivitet i våra tjänster. Våra mätningar visade att vi stod oss mycket bra i konkurrensen. I takt med ett förändrat beteende hos våra kunder blev det dock allt svårare att driva vår interna växeltjänst på ett kostnadseffektivt sätt. Vi tog ett beslut om outsourcing och arbetade tillsammans med Lollo fram en ny lösning inklusive implementering hos en extern partner vilket vi är jättenöjda med. Vårt nästan 3-åriga samarbete med Lollo har varit mycket givande och roligt.”

Anne-Jeanette Ljungberg
Vattenfall Business Services Nordic AB, Business Development Manager

”Jag har anlitat Lollo i många olika roller genom åren, både som ledarutvecklare projektledare och på senare år främst som interimschef. Typiskt för Lollo är hennes öppna sinne att utan förutfattade meningar ta in uppdrag / situation och börja där alla står. Det är också hemligheten till att hon blir accepterad som ledare för expertgrupper där man traditionellt söker chef med djup fackkompetens. Lollo sätter  medarbetarskapet  i fokus och tror på medarbetarnas förmåga inom sina områden men tillför riktning och ledning. Interimsledarskapet blir effektivt och skärper vars och ens ansvar.

Lollo är kreativ och engagerad, en fröjd att jobba med.”

Gunilla Svensson
Gunilla Svensson
VD Dina Försäkringar

”Arbetet med att skapa en gemensam värdegrund i företaget har varit en enormt rolig och utvecklande process. Lollo har varit en bra coach för både medarbetare och ledare. Resultatet är ett tydligt ledar- och medarbetarskap som hjälper oss att nå nya framgångar.”

Henrik Gradin
Henrik Gradin
Personalchef Länsförsäkringar Mäklarservice AB

”Det intryck kabinpersonalen gör för våra kunder har oerhört stor betydelse för oss som företag. Som ett led i en bred satsning på nya tjänster och erbjudanden lägger vi starkt fokus på att höja kompetensen inom service och försäljning. Som partner valde vi Katalysator, på grundval av företagets stora engagemang, lyhördhet och förmåga att anpassa utbildningarna efter våra behov. Vi har, kort sagt, ett mycket roligt och givande samarbete.”

Åsa Runnberg
Cabin Director, Malmö Aviation AB

Försäljningsutbildning för kundserviceagenter
”Hos oss är det viktigt att kunderna snabbt får precis den hjälp de behöver, precis när de behöver den. Vi utvecklar därför vår kundservice så att de ska jobba ännu effektivare och även bli en aktiv säljkanal. Tack vare Katalysators metod har vi kunnat ge personalen säljutbildning under arbetstid och utan att störa den dagliga verksamheten. Vi är mycket nöjda med deras insats och inte minst med hur snabbt de satte sig in i de villkor som präglar just vår verksamhet.”

Erik Dandanell
Kundservicechef, JetPak/Adena Picko´s

”Min rekrytering tycker jag kan beskrivas med tre ord; professionell, avslappnad och effektiv. Ända från första mötet med Lollo kändes allting väldigt avslappnat och professionellt. Jag är imponerad av Lollos engagemang under rekryteringsprocessen. Hon ställde upp och såg till att vi trots ett pressat schema fick gott om tid att träffas. Oavsett vilka frågor jag ställde eller när jag ställde dem såg hon till att finna svar. Samtidigt förflöt allting väldigt effektivt, och tiden från första kontakt till avslutad rekrytering kändes minimal.”

Johan Henriksson
Account Manager, Hughes Christensen, Norge

Katalysator har medverkat som kursledare och föreläsare under Huges arbete med att öka hela personalens kundfokus.
”Inom Huge har vi arbetat under 1,5 år för att få tydligare kundfokus. Hela personalen har deltagit och alla har varit mycket engagerade. Genom ett väl fungerade kursupplägg har de bland annat fått en större förståelse för vad rätt mental inställning (RMI), hos var och en, betyder i det dagliga arbetet. Satsningen på kundprojektet har givit oss en mer motiverad personal som ser sin roll som en bricka i en helhet. Det har ökat arbetsglädjen och skapat engagemang och delaktighet i företaget. Lollo och Jörgen har varit till stor nytta i projektet och starkt bidragit till framgången”

Anette Sundberg
Personalchef Huge Fastigheter AB

”Vi lärde oss hur man alltid ger kunden det där lilla extra – vilket även gör jobbet roligare för oss!”

Therese Ringbom
Kundserviceagent Jet Pak / Adena Pickos

Katalysator har genom tvärfunktionella workshops, kurser och föreläsningar genomfört ett utvecklingsprogram Växa och utvecklas för all personal.
”Vi är mitt uppe i ett förändringsarbete och Lollo har en stor del i att medarbetarnas intresse och engagemang avsevärt har förbättrats. Det är lätt att bli mätt i ett framgångsrikt företag och jag tycker att Lollo har fått alla att förstå riskerna med en låt-gå-attityd. Själv har jag fått ett fullgott ledarstöd i förändringen och en lyssnande och kunnig sparringpartner i dessa svåra frågor!”

Anna-Greta Lund
VD Länsförsäkringar Södermanland

”Utbildningen gick snabbt och var extremt inspirerande. Efteråt ville man bara kasta sig på någon och testa sina nya insikter.”

Emma Ekerdal
Tävlings och Evenemangsansvarig Venture Cup

”Varje kund måste få ett personligt och lyhört bemötande. I och med Katalysators kurser tog vi alla ett rejält steg framåt.”

Rolf Ulin
Skadereglerare Länsförsäkringar